Vnitřní řád ordinace
Každý pacient má právo na úctu, důstojné zacházení, ohleduplnost a
respektování soukromí při poskytování zdravotních služeb.
Pacient, jeho zákonný zástupce nebo doprovod pacienta jsou povinni
se chovat slušně ke zdravotnickým pracovníkům, respektovat jejich pokyny a
chovat se ohleduplně k ostatním klientům/ pacientům.
Za bezpečnost dětí odpovídá jejich doprovod.
V celém prostoru zdravotnického zařízení je zakázáno požívat
alkoholické nápoje a kouřit.
Do prostor zdravotnického zařízení není povolen vstup se zvířaty.
Poskytovaná zdravotní péče
Poskytujeme preventivní a léčebnou péči pro děti od narození do
19 let.
Dodržujeme zásady medicíny založené na důkazech s využitím metod
rychlé diagnostiky přímo v ordinaci.
Provádíme povinná i nepovinná očkování dle platné legislativy a
dbáme na dodržení správné metodiky očkování.
Registrace k praktickému lékaři pro děti a
dorost
V ordinaci se může zaregistrovat pacient mladší 19 let, a jestliže
uplynuly více než 3měsíce od jeho
předchozí registrace u jiného lékaře.
V případě nezletilých pacientů žádají o registraci jeho zákonní
zástupci.
Rodiče novorozence žádají o jeho registraci před očekávaným
narozením a oznámí lékaři propuštění
z porodnice v den propuštění nebo pokud k propuštění došlo o víkendu nebo
státní svátek, pak nejdéle v nejbližší pracovní den.
Zájem o registraci oznamuje zákonný zástupce prostřednictvím
vyplněného formuláře na webových stránkách ordinace, emailem nebo přes aplikaci
MEDEVIO.
O přijetí registrace rozhodne registrující lékař potvrzením
registračního listu, jehož kopii předá pacientovi.
Zdravotnické zařízení poskytuje zdravotní služby v plném rozsahu
pouze registrovaným pacientům.
Ostatním neregistrovaným pacientům poskytuje pouze neodkladnou zdravotní
péči v ordinačních hodinách pro nemocné v případě, kdy pacientův registrující
lékař není dostupný a kapacita zdravotnického zařízení to dovoluje.
Ordinační a provozní doba
Ordinační a provozní doba, dovolené a zástupy jsou zveřejňovány u
vstupu do ordinace a na webových
stránkáchhttps://www.detskaordinace.cz/
Vstup do prostor zdravotnického zařízení je možný nejdříve 15 minut před zahájením
ordinační doby.
Příjem pacientůk ošetření končí 30 minutpřed
skončením ordinační doby.
Ordinační dobajerozdělenana hodinypro nemocné a pro zdravé děti(poradny pro kojence,
preventivní prohlídky, očkování, sportovní prohlídky).
V hodinách pro zdravé,není možné
ošetření nemocných bez předchozí domluvy s lékařem či sestrou.
Objednání na vyšetření
Pro vyšetření v ordinační době určené pro zdravé pacienty
(pravidelné preventivní prohlídky,
očkování, vyšetření potřebné k vydání posudku)a jiné je nutné se
objednat.
Objednání doporučujeme i pro řešení dlouhodobých chronických
problémů či akutních problému přes aplikaci MEDEVIO. Požadavky od pacientů
vidíme v reálnem čase ihned po jejich zadání do aplikace, není proto potřeba
mít obavy, že se na pacienty s akutními potížemi vdaný den nedostane.
Objednaní pacienti mají přednost.
Do poradny pro kojence, na preventivní prohlídky a na pravidelná
očkování objednáváme pacienty osobně při předchozí návštěvě ordinace či online
přes aplikaci Medevio.
Objednaný pacient, který se nemůže dostavit na vyšetření, má povinnost
se 24 hodin předem telefonicky nebo emailem omluvit, aby neblokoval rezervovaný
čas jiným pacientům.
Pokud se pacient bez omluvy nedostaví k plánované preventivní
prohlídce či očkování, dopouští se porušení tohoto vnitřního řádu.
Pořadí vyšetření
Objednaní pacienti mají přednost a jsou zváni do ordinace, pokud
možno v čase, na který byli objednáni.
Neobjednaní pacienti jsou zváni do ordinace, pokud možno v pořadí
dle příchodu.
Pracovníci zdravotnického zařízeni se snaží čekací dobu pacientů
minimalizovat.
Zdravotní sestra pravidelně vychází do čekárny a zjišťuje stav
potíží pacientů.
Konečné pořadí pacientů určuje lékař.
Čekání na vyšetření
Pacienti a jejich doprovod čekají na vyšetření v čekárně, která je
přístupná odzačátku do konce ordinační
doby.
Během čekání mohou pacienti obvyklým způsobem používat zařízení čekárny a WCpro pacienty.
Je zakázáno obtěžovat pacienty nadměrným hlukem nebo jiným
nevhodnýmchováním, ničit a odnášet
zařízení čekárny včetně hraček.
Při odchodu z čekárny doprovod dítěte či samo dítě uklidí použité
hračky.
Telefonické konzultace a informace na výsledky
Pro jakoukoliv konzultaci využívejte přednostně online formu
komunikace, přiložte video či fotodokumentaci. Snažíme se tím eliminovat množství
telefonátů, které musíme během věnování se přítomným pacientům vyřizovat.
Při akutním ohrožení života dítěte volejte 155.
Informace na výsledky vyřizujte přes aplikaci MEDEVIO.
Vyšetření lékařem
Na výzvu zdravotní sestry vstupují pacienti nejprve do pracovny
sestry, kde nahlásí případnou změnu kontaktních údajů či pojišťovny, předají
donesený materiál na vyšetření, případně žádosti o posudky či jiné dokumenty.
Vyšetření lékařem probíhá v ordinaci. Lékař poskytuje pacientovi
zdravotní službu pouze s jeho souhlasem, případně se souhlasem jeho zákonného
zástupce. Lékař i zdravotní sestra jsou povinni zachovávat lékařské tajemství,
využívat získané informace pouze k poskytování zdravotních služeb ve prospěch
pacienta a poskytovat je pouze osobám určeným obecně závaznými předpisy.
Nezletilý pacient mladší 15 let může být ošetřen pouze v
přítomnosti a se souhlasem svého zákonného zástupce (výjimku představuje
poskytování neodkladná péče).
Nezletilý pacient starší 15 let může být ošetřen bez přítomnosti
svého zákonného zástupce s jeho písemným souhlasem (formulář souhlasu je k
dispozici v ordinaci a na webových stránkách ordinace).
Nezletilý pacient může být ošetřený v přítomnosti jiného člena
rodiny, či známého, pouze s písemných souhlasem zákonného zástupce (formulář
určení osoby…)
Zprávy od lékařů – specialistů jsou určeny pro potřeby praktického
lékaře pro děti a dorost a proto je pacient nebo jeho zákonný zástupce povinen
tyto zprávy předat při nejbližší návštěvě ordinace, nejpozději při preventivní
prohlídce.
Odběry
Odběry krve nebo jiného biologického materiálu (výtěry, moč...)
jsou prováděny přímo v ordinaci dle doporučení lékaře nebo v odběrovém místě
spolupracující laboratoře Agilab.
Seznam odběrových míst je k dispozici nahttps://agilab-group.cz/odberova-a-sberna-mista/,
kde je také provozní doba odběrového místa.
Oznamování změn
Pacient nebo jeho zákonný zástupce oznámí do 7 dnů svému
registrujícímu lékaři každou změnu zdravotní pojišťovny, změnu druhu
zdravotního pojištění, změnu bydliště a telefonního čísla, emailové adresy,
propuštění z ústavního léčení a závažnou změnu zdravotního stavu.
Zdravotnická dokumentace
Zdravotnická dokumentace pacienta vedená lékařem je majetkem
zdravotnického zařízení.
Nahlížet do ní a pořizovat z ní výpisy a kopie může pouze pacient,
jeho zákonní zástupci a zmocněné osoby.
Pokud se pacient přeregistruje k jinému praktickému lékaři pro
děti a dorost či praktickému lékaři pro dospělé, dosavadní registrující lékař
odešle novému lékaři na jeho žádost výpis ze zdravotní dokumentace.
Výpis obsahuje všechny údaje potřebné pro poskytování dalších
zdravotních služeb pacientovi.
Pořizování fotografií, video či audio záznamů
Je zakázáno pořizovat fotografie, video či audio záznamy v
prostorách zdravotnického zařízení bez našeho předchozího písemného souhlasu.
Úhrada služeb
V ordinaci poskytujeme kromě standardní péče hrazené z veřejného
zdravotního pojištění i nadstandardní péči a vyšetření, která nejsou z tohoto
systému hrazena.
Ceník těchto výkonů je na našich internetových stránkách.
Posudková činnost
Vydávání posudků se řídí zákonem č.373/2011 Sb., o
specifických zdravotních službách, ve vztahu k PLDD.
Posudek smí vydat pouze registrující VL, PLDD ev. lékař pracovního
či tělovýchovného lékařství (dle typu posudku), jiný lékař Vám nesmí posudek
vydat.
Zákonná doba na vydání posudku je 14 dní od podání žádosti
a na dodání a kompletizaci požadovaných dokumentů, které jsou potřebné k vydání
posudku.
Posudek se vydává vždy za úplatu dle platného ceníku uveřejněného na
internetových stránkách ordinace.
Důsledky porušení vnitřního řádu
Zdravotnické zařízení může ukončit poskytování zdravotních služeb
pacientovi, pokud on nebo jeho zákonný zástupce závažným způsobem omezuje práva
ostatních pacientů, úmyslně a opakovaně nedodržují navržený léčebný postup nebo
se neřídí vnitřním řádem.
Ukončení poskytování zdravotní péče je možné na základě ustanovení §
48 odst. 2 (d) zákona č. 372/2011 Sb. o zdravotních službách, ve znění
pozdějších předpisů.
V případě ukončení poskytování péče Vašemu dítěti z důvodu
porušení vnitřního řádu Vám dáme písemné vyrozumění s uvedením důvodů pro tento
krok, v souladu s §48 odst. 5 stejného předpisu.
Platnost od 23.6.2023
Zpracoval: MUDr. Dušan Kotus